TRZY DNI W TRÓJMIEŚCIE

Trójmiasto przywitało gimnazjalistów klas 2 i 3 cudowną pogodą i mnóstwem atrakcji. Zwiedzanie zabytków zaczęliśmy od katedry w Oliwie, gdzie wysłuchaliśmy pięknego koncertu organowego. Następnie odbyliśmy spacer po Ogrodzie Botanicznym, podziwiając piękną i rzadko spotykaną roślinność. Kolejnym punktem wycieczki było Sopockie Molo. Jest to najdłuższy drewniany pomost nad Bałtykiem – liczy 511,5 m, jedni spacerowali po drewnianym molo, inni robili „artystyczne” selfie. Bardzo spodobał nam się słynny Grand Hotel, znajdujący się przy samej plaży. Czas płynął nieubłaganie.

Późnym popołudniem znaleźliśmy się na historycznym skrawku ziemi – Westerplatte. To tutaj, 1 września 1939r., wystrzał z niemieckiego pancernika rozpoczął II wojnę światową. Bohaterska załoga pod dowództwem mjr Henryka Sucharskiego broniła się do 7 września. Przy pomniku Obrońców Wybrzeża zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie. Wieczorem dotarliśmy na miejsce naszego zakwaterowania – do Pensjonatu SAWA  w Junoszynie. Następnego dnia będąc w Gdańsku musieliśmy zobaczyć słynną fontannę Neptuna, Krzyże Gdańskie, znakomicie oddającą niepowtarzalny klimat i charakter ulicę Mariacką, zwiedziliśmy Starówkę oraz największy ceglany kościół na świecie – bazylikę Wniebowzięcia NMP, z wieży której rozciąga się imponujący widok na miasto i Zatokę Gdańską. Pobyt w Gdańsku zakończyliśmy wizytą w Żurawiu – największym średniowiecznym dźwigu Europy, gdzie obejrzeliśmy wystawę poświęconą funkcjonowaniu dawnego portu gdańskiego.

Po ciekawym i interesującym zwiedzaniu Gdańska udaliśmy się do Gdyni, gdzie pierwszą atrakcją było zwiedzanie Akwarium Morskiego i Muzeum Oceanograficznego. We wnętrzu oglądaliśmy zbiory poświęcone badaniom morza, lecz najciekawsza była kolekcja żywych okazów fauny i flory morskiej. Będąc w akwarium mieliśmy wrażenie, że jesteśmy we wnętrzu oceanu. Nie zabrakło też wizyty na statku „Błyskawica”.

Na zakończenie dnia odbyliśmy wieczorny spacer nad morze, podziwialiśmy zachód słońca i sprawdzaliśmy „czy woda jest mokra?”

Ostatni dzień wycieczki przeznaczony był na zwiedzanie Zamku Krzyżackiego w Malborku, wpisanego na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturalnego i Przyrodniczego UNESCO. Zamek, który jest największą ceglaną warownią w Europie, składa się z trzech części: Zamku Wysokiego, Zamku Średniego i Zamku Niskiego. Na szczególną uwagę zasługiwała bogata kolekcja bursztynów oraz wystawa broni. Zwiedzanie Zamku Wielkich Mistrzów Krzyżackich cieszyło się zainteresowaniem turystów z innych krajów świata. Potężna historyczna budowla przeniosła nas w świat z powieści Henryka Sienkiewicza i dostarczyła wielu niezapomnianych wrażeń.

Podczas całej wycieczki towarzyszyła nam piękna, słoneczna pogoda i dopisywały dobre humory. Wycieczka była bardzo udana, dostarczyła nam niezapomnianych wrażeń, wzbogaciła naszą wiedzę i wzmocniła więzi koleżeńskie. Opiekę nad uczniami sprawowali wychowawcy klas II i p.pedagog.