Wycieczka Szlakiem Piastowskim

15 czerwca br. wybraliśmy się na wycieczkę Szlakiem Piastowskim. Każdy z nas był nastawiony na to, że tego dnia czeka nas mnóstwo atrakcji oraz niespodzianek związanych z zaplanowaną trasą zwiedzania. Jak sądzimy z rozmów z uczestnikami wyprawy nikt nie poczuł się zawiedziony. Po dojeździe do Żnina przesiedliśmy się z autokaru do kolejki wąskotorowej, która przewiozła nas do Wenecji, nie… nie… nie tej we Włoszech, choć byłoby to ogromnym zaskoczeniem. Dotarliśmy do Muzeum Kolejki Wąskotorowej, które okazało się bardzo ciekawym miejscem. Mogliśmy swobodnie być maszynistami, zasiadając za sterami parowozów. Następnym punktem na naszej turystycznej mapie był Biskupin. Muzeum Archeologiczne nie tylko zachwyciło nas eksponatami z różnych epok rozwoju pierwszych plemion żyjących na tamtejszym terenie, ale dostarczyło wielu wrażeń estetycznych. Szczególnie odtworzona osada, w której chętnie niektórzy z nas, zgodnie z deklaracjami, zamieszkaliby przez pewien czas. Inni z kolei, dopatrywali się powiązań pomiędzy osadą a światem Kajka i Kokosza z omawianego wcześniej na lekcjach komiksu. Prosto z Biskupina znaleźliśmy się w Wielkopolskim Parku Etnograficznym w Dziekanowicach. Ileż było śmiechu, kiedy jedną z obecnych tam kóz niektórzy „bezbłędnie” zakwalifikowali do rasy psów pasterskich XD. Stare chaty przykuwały naszą uwagę. Wnętrza wyglądały tak, jakby tuż przed chwilą opuścili je mieszkańcy, żyjący dwa wieki wcześniej. Ostatnim z odwiedzonych przez nas miejsc był Ostrów Lednicki. Po dotarciu na wyspę promem mieliśmy okazję zobaczyć najstarsze z kamiennych ruin obiektów, w których pomieszkiwał Mieszko I.

Droga powrotna do domu minęła bardzo szybko. W mgnieniu oka witaliśmy naszych rodziców, obdarowując ich zakupionymi pamiątkami.

Dziękujemy naszym opiekunom: p. Barbarze Radomskiej, p. Annie Harych, p. Natalii Wojtaszek, p. Grzegorzowi Baranowi oraz fantastycznemu przewodnikowi  p. Mirosławowi Zaradnemu.

Od momentu zakończenia wycieczki nie możemy się doczekać kolejnego wyjazdu.